Bel ons 088 - 027 8200
Hulp bij een

Administratiekantoor
kopen

Wilt u een administratiekantoor kopen? MaeS en Partners beschikt over een uitgebreid netwerk aan administratiekantoren, belastingadvieskantoren, salarisadministratiekantoren en trustkantoren.

Wij kennen de markt. Met 25+ jaar ervaring in fusies en bedrijfsovernames, begeleiden wij u in alle fases van het aankooptraject voor een soepele en succesvolle overname. Lees verder over onze aanpak.

Administratiekantoor kopen

Zoekopdracht
administratiekantoor kopen

Voor kantooreigenaren, starters, strategische of financiële investeerders die een administratiekantoor willen kopen biedt MaeS en Partners de mogelijkheid tot een gerichte zoekopdracht. Met een Zoekopdracht komt u in contact met één of enkele administratiekantoren die open staan voor verkoop.

 

Stappenplan

administratiekantoor kopen

1 – Kennismaking MaeS en Partners
2 – Profielschets kandidaten en marktbenadering
3 – Introductie geselecteerde kandidaat/kandidaten
4 – Uitwisseling informatie en voorstel
5 – Onderhandeling met kandidaat en LOI
6 – Due Diligence onderzoek, Koopovereenkomst en closing

 

 

Stappenplan administratiekantoor kopen
“MaeS en Partners komen hun afspraken altijd na en bewaken het proces optimaal. We zijn daarin goed begeleid en kwamen nooit voor een verrassing te staan. Met name de inhoudelijke kennis en kunde van MaeS en Partners zijn een pré.”
Robin Kok | Kok Fiscale Dienstverlening
"Als je me vraagt of ik MaeS en Partners zou aanbevelen, dan kan ik daar volmondig ‘ja’ op antwoorden. Ze kennen de markt goed, net als de partijen die op overnamepad zijn, dat maakt dat een traject relatief snel kan worden afgerond.”
Peter Kreft | Administratie en Belastingadviesbureau Overduin & Kreft
"Ik heb het contact met MaeS en Partners als plezierig en open ervaren. In alle stappen die genomen worden, word je meegenomen, waardoor je nooit voor verrassingen komt te staan. Dat is belangrijk, want een overnametraject is voor mij nieuw, daar heb ik geen ervaring mee.”
Bert Luchies | CSE Administratie Service
“De hoge verwachtingen die ik van MaeS en Partners had zijn uitgekomen. MaeS en Partners is een professionele organisatie, die een goede naam in de markt heeft."
Karel | Accountantskantoor Zuid-Nederland
“MaeS en Partners is open in de communicatie, alles wat ons vooraf werd verteld, klopte. Ook kregen we een juiste indicatie waar we qua verkoopprijs aan moesten denken. Dat alles gaf vertrouwen.”
Ben Hubbers | Tijssen cs Accountants en Adviseurs
"MaeS en Partners kwam al snel met een aantal geschikte kandidaten. Het kantoor beschikt over een perfect netwerk van kandidaat kopers, contacten die je moeilijk zelf kunt leggen."
Peter van den Bergh | Mullebergh
“MaeS en Partners kent de markt, weet wat er speelt en welke partijen bij ons passen. Dat bleek toen er vooral gezocht moest worden naar een overnamepartner met dezelfde cultuur.”
André Reintjes | Reintjes Advies

Zoekopdracht administratiekantoor kopen in de praktijk

 

Infographic zoekopdracht administratiekantoor kopen

1- Kennismaking MaeS en Partners

De afspraken over wat MaeS en Partners in welke fase doet en welke bijdrage wij van u verwachten, worden bondig en helder geformuleerd in de bemiddelingsovereenkomst. Om de kwaliteit en continuïteit te waarborgen werkt MaeS en Partners in teams. Het aankoopproces van een administratiekantoor start met een bijeenkomst waarin MaeS en Partners de stappen toelicht en uw vragen beantwoordt.

 

2 – Profielschets kandidaten en marktbenadering

Met een profielschets selecteert MaeS en Partners potentiële kandidaten, benadert hen en gaat in gesprek.

MaeS en Partners administratiekantoor kopen

3 – Introductie geselecteerde kandidaat/kandidaten

Eén of enkele geselecteerde en gekwalificeerde kandidaten worden uitgenodigd voor een kennismaking met de opdrachtgever. MaeS en Partners (bege)leidt dit gesprek.

 

4 – Uitwisseling informatie en voorstel

Met één of enkele partijen vinden vervolggesprekken plaats waarin nadere informatie wordt uitgewisseld. MaeS en Partners kan in overleg met de opdrachtgever een indicatief voorstel samenstellen en uitbrengen aan de kandidaat.

 

5 – Onderhandeling met kandidaat en LOI

MaeS en Partners treedt in deze fase namens de opdrachtgever in onderhandeling met de kandidaat. Deze fase wordt afgesloten met een Overeenkomst op Hoofdlijnen of Letter of Intent (LOI). Hierin worden de afspraken vastgelegd.

Advies bij administratiekantoor kopen

6 – Due Diligence onderzoek, Koopovereenkomst en closing

Na ondertekening van de LOI zullen koper en verkoper in overleg een Due Diligence onderzoek uitvoeren en een Koopovereenkomst opstellen. MaeS en Partners managet dit proces en uw accountant en een door u gekozen jurist verzorgen dit traject. MaeS en Partners ziet er op toe dat de transactie op het moment van overdracht wordt uitgevoerd conform de afspraken (deal closing).

De doorlooptijd van een gerichte Zoekopdracht voor het kopen van een administratiekantoor is in de regel 8 tot 16 maanden.

 

Begeleiding bij een administratiekantoor kopen
Begeleiding bij een administratiekantoor kopen
Wilt u meer informatie over het aankooptraject van een administratiekantoor?
Neem contact met ons op

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Of bel ons direct 088-0278200
Gratis Quickscan