Administratiekantoor
kopen
Wilt u een administratiekantoor kopen? MaeS en Partners beschikt over een uitgebreid netwerk aan administratiekantoren, belastingadvieskantoren, salarisadministratiekantoren en trustkantoren.
Wij kennen de markt. Met 25+ jaar ervaring in fusies en bedrijfsovernames, begeleiden wij u in alle fases van het aankooptraject voor een soepele en succesvolle overname. Lees verder over onze aanpak.
Zoekopdracht
administratiekantoor kopen
Voor kantooreigenaren, starters, strategische of financiële investeerders die een administratiekantoor willen kopen biedt MaeS en Partners de mogelijkheid tot een gerichte zoekopdracht. Met een Zoekopdracht komt u in contact met één of enkele administratiekantoren die open staan voor verkoop.
Stappenplan
administratiekantoor kopen
1 – Kennismaking MaeS en Partners
2 – Profielschets kandidaten en marktbenadering
3 – Introductie geselecteerde kandidaat/kandidaten
4 – Uitwisseling informatie en voorstel
5 – Onderhandeling met kandidaat en LOI
6 – Due Diligence onderzoek, Koopovereenkomst en closing
Zoekopdracht administratiekantoor kopen in de praktijk
1- Kennismaking MaeS en Partners
De afspraken over wat MaeS en Partners in welke fase doet en welke bijdrage wij van u verwachten, worden bondig en helder geformuleerd in de bemiddelingsovereenkomst. Om de kwaliteit en continuïteit te waarborgen werkt MaeS en Partners in teams. Het aankoopproces van een administratiekantoor start met een bijeenkomst waarin MaeS en Partners de stappen toelicht en uw vragen beantwoordt.
2 – Profielschets kandidaten en marktbenadering
Met een profielschets selecteert MaeS en Partners potentiële kandidaten, benadert hen en gaat in gesprek.
3 – Introductie geselecteerde kandidaat/kandidaten
Eén of enkele geselecteerde en gekwalificeerde kandidaten worden uitgenodigd voor een kennismaking met de opdrachtgever. MaeS en Partners (bege)leidt dit gesprek.
4 – Uitwisseling informatie en voorstel
Met één of enkele partijen vinden vervolggesprekken plaats waarin nadere informatie wordt uitgewisseld. MaeS en Partners kan in overleg met de opdrachtgever een indicatief voorstel samenstellen en uitbrengen aan de kandidaat.
5 – Onderhandeling met kandidaat en LOI
MaeS en Partners treedt in deze fase namens de opdrachtgever in onderhandeling met de kandidaat. Deze fase wordt afgesloten met een Overeenkomst op Hoofdlijnen of Letter of Intent (LOI). Hierin worden de afspraken vastgelegd.
6 – Due Diligence onderzoek, Koopovereenkomst en closing
Na ondertekening van de LOI zullen koper en verkoper in overleg een Due Diligence onderzoek uitvoeren en een Koopovereenkomst opstellen. MaeS en Partners managet dit proces en uw accountant en een door u gekozen jurist verzorgen dit traject. MaeS en Partners ziet er op toe dat de transactie op het moment van overdracht wordt uitgevoerd conform de afspraken (deal closing).
De doorlooptijd van een gerichte Zoekopdracht voor het kopen van een administratiekantoor is in de regel 8 tot 16 maanden.