Waardebepaling accountantskantoor en waardebepaling administratiekantoor

Wanneer en waarom?
Hoe gek het ook mag klinken: het doel van de waardebepaling en het moment bepalen de methodiek en uitkomst van de waardering van uw onderneming. Enkele voorbeelden zullen duidelijk maken waarom dit zo is.
Indien de waardering wordt gebruikt om een nieuwe participant te laten toetreden of een bestaande uit te kopen of om de waardeontwikkeling van de onderneming in de tijd te meten of ondernemingen te vergelijken, dan ligt het accent op (het bepalen van) de uitgangspunten en de methodiek. Het gaat in dat geval om de transparantie en consistentie en, wanneer belanghebbenden het erover eens zijn welke financiële gegevens meetellen, dan kan de waarde van de onderneming(en) volgens een overeengekomen formule worden bepaald.
Indien u wilt weten hoeveel uw kantoor waard is omdat u een exit overweegt dan kan op basis van een analyse van bedrijfsgegevens en diverse waarderingsmethodieken een rapportage worden gemaakt.
Indien de waardering wordt gebruikt tijdens de onderhandelingen met een specifieke koper dan ligt het accent op het maximeren van de overnamesom. De overnamesom hangt samen met de eigenschappen van uw bedrijf, maar ook met de eigenschappen van de koper en met de dealstructuur.
Met de juiste strategische partner profiteert de onderneming optimaal van synergievoordelen en met de juiste dealstructuur realiseert u als eigenaar de hoogst mogelijke opbrengst.
Waarderingsmethodieken
MaeS en Partners kan een waarderingsrapportage maken en maakt hierbij gebruik van de volgende methodieken: Vergelijkingsmethode, Terugverdientijd, Discounted Casflow (DCF), Return on Investment (ROI) en de Multi methode.